پرسش های متداول

«در صورتی که سوال خاصی مد نظر شماست که در این لیست نیست خوشحال میشویم از طریق فرم تماس با ما سوال خود را مطرح فرمایید.»

سوالات مطرح شده در جلسه پرسش و پاسخ اعضاء محترم در تاریخ 97/11/16

 

سوال: در خصوص واگذاری امتیاز تعاونی به افرادی خارج از مجموعه شرکت بهره برداری و مترو چه باید کرد؟

این موضوع در دستور جلسه هیئت مدیره قرار گرفت و پس از بحث و بررسی، در جلسه 97/11/21 ، هیئت مدیره مصوب نمود استعلام از اداره تعاون اخذ و نظر مشاور حقوقی در این خصوص اخذ گردد.پس از دریافت جوابیه های ذکر شده، موضوع جهت تصمیم گیری به هیئت مدیره ارجاع می گردد.

سوال:علت اجرایی نشدن نظام جبران با توجه به گذشت حدود دو سال از تصویب در مجمع عمومی چیست؟ زمان دقیق آن چه زمانی است؟

با تصویب تهیه ساز و کار اجرای نظام جبران در مجمع 19 مرداد سال 95، تصویب ساز و کار اجرای این موضوع و اصلاح نرم افزار مربوطه در تاریخ های 96/03/28 و 96/06/26 و 96/07/02 در دستور جلسه هیئت مدیره قرار گرفته که به دلایل مختلف (عدم تشکیل جلسه، کمبود وقت و بررسی موضوعات مهم تر) مطرح نشده بود و در جلسه 96/08/14 هیئت مدیره، موضوع اجرا و پیاده سازی نظام جبران به تصویب رسید و در تاریخ 96/11/23  قرارداد با پیمانکار به مدت 120 روزکاری منعقد گردیده است که به دلیل بدعهدی پیمانکار مربوطه در مدت قرارداد پیشرفت چشمگیری در کار صورت نگرفته بود.

بعد از تغییرات هیئت مدیره در سال 97 و پیگیری جدی موضوع نظام جبران، در تاریخ 97/09/24 پایان طراحی توسط طراح اعلام گردیده است و با برگزاری جلسات متعدد با پیمانکار اشکالات اجرایی برطرف گردید.

با توجه به شرایط کنونی تعاونی اجرای برنامه منوط به آماده سازی زیرساخت هایی می باشد که زمان اجرا در دستور جلسه هیئت مدیره می باشد.

 

سوال: نقشه های سایت پلان ارائه شده به شهرداری در چه وضعیتی است؟

نقشه ها در دست بررسی توسط کارشناسان شهرسازی منطقه می باشد و پس از بررسی در کمیته های شهرسازی و معماری طرح خواهد شد.

 

سوال: نقل و انتقال سندها از مترو به تعاونی در چه وضعیتی است و چه تعداد از انتقال اسناد انجام نشده است و علت آن چیست؟

تا کنون 37 فقره سند به نام تعاونی منتقل شده است که از این تعداد 19 فقره سند تک برگ صادر و در اختیار تعاونی می باشد و 18 فقره در حال صدور سند تک برگ می باشد.

5 فقره سند نیز در انتظار انتقال می باشد که با پیگیری های انجام شده از شرکت مترو تا کنون گزارشی در خصوص انتقال به تعاونی ارسال نشده است.

 

سوال: تعداد آسانسورها در بلوک های طراحی شده چه تعداد است و علت عدم طراحی سه آسانسور با توجه به اینکه در نقشه های امضاء شده با سرمایه گذار سه آسانسور موجود می باشد، چیست؟

طی پیشنهاد مشاور در طرح ها جهت ارائه به شهرداری، دو آسانسور برانکاردبر در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه پلان نهایی معماری در هیئت مدیره به تصویب نرسیده است و با پیمانکار نیز جلسه ای در این خصوص برگزار نگردیده است لذا در مورد تعدادآسانسور قطعیتی وجود ندارد.

در نقشه های پیوست قرارداد 13 بلوک طراحی شده که نتوانست تاییدات لازم را از شهرداری اخذ نماید و به لحاظ تعداد واحد نیز پاسخ گوی نیاز تعاونی نبود.در طرح جدید 18 بلوک طراحی شده که به لحاظ تعداد آسانسور مورد تعهد پیمانکار، اختلاف زیادی وجود ندارد.

 

سوال: علت عدم طراحی شوتینگ در نقشه های طراحی شده با توجه به اینکه در نقشه امضاء شده با سرمایه گذار موجود می باشد، چیست؟

در نقشه های پیوست شوتینگ طراحی نگردیده است و گزار ش در این مورد به اشتباه عنوان شده است.

در خصوص سیستم دفع زباله تلاش می شود با توجه به شرایط مجموعه، از سیستم  مناسب و قابل استفاده در ساخت و سازهای روز استفاده شود.

 

سوال:  اقدامات هیئت مدیره در خصوص شرکت الوند ساز چه بوده است؟ چرا نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامی نشده است؟

دادگاه رسیدگی به پرونده الوند ساز به دلیل اعتراض به گزارش هیئت کارشناسی 3 نفره، در مرحله اخذ نظر هیئت کارشناسی 5 نفره می باشد.

جلسات کارشناسی و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز صورت پذیرفته و در انتظار صدور رای دادگاه می باشد.

پروسه قضایی معمولا زمان بر می باشد.موضوع از طریق وکیل و مشاور حقوقی به جدیت پیگیری می شود.

 

سوال: اقدامات هیئت مدیره در خصوص شرکت کادوس و مشاور چه بوده است؟ چرا نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدامی نشده است؟

در خصوص شرکت کادوس به دلیل عدم اقدام صحیح در خصوص خاتمه قرارداد و مسکوت ماندن موضوع، بعد از تغییر هیئت مدیره بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعدد برنامه ریزی گردید که به دلیل عدم حضور پیمانکار لغو گردید.در نهایت تعاونی توسط وکیل اقدام به طرح موضوع در محاکم قضایی نموده و پرونده توسط وکیل در حال پیگیری می باشد.

 

سوال: آیا اقدامات لازم در خصوص برگه های 4 گانه و شروع به کار مکانیک خاک انجام شده است؟

در خصوص برگه های 4 گانه، پیمانکار آماده ارائه تعهدات مربوطه به شهرداری می باشد و با تایید هر مرحله از نقشه ها، برگه ها ارائه و ثبت می گردد.

پیمانکار مکانیک خاک در انتظار ابلاغ کار جهت انجام عملیات می باشد که تعاونی در منطقه پیگیر صدور مجوز شروع به کار مکانیک خاک توسط شهرداری می باشد.

 

سوال:  در خصوص زمین تجاری چه اقدامی شده است؟

در زمین تعاونی محدوده ای جدا به عنوان تجاری وجود ندارد و بخش پشتیبان و تجاری پردیس شرق به بانک شهر واگذار گردیده است.

یکی از قطعات به دلیل عدم انتقال سند در زمان قرارداد، با عنوان تجاری از قرارداد خارج گردیده است که در حال حاضر و با انتقال سند، بارگزاری مسکونی صورت پذیرفته است و در جلسات آتی با پیمانکار مذاکرات دراین خصوص در دستور کار می باشد.

 

سوال: چرا هیئت مدیره از اعضاء فنی در تیم فنی خود استفاده نکرده است؟

استفاده از اعضای تعاونی در بخش فنی به تناسب نیاز صورت پذیرفته و در حال حاضر یکی از اعضاء در جلسات فنی با مشاور حضور پیدا می کنند.سایر اعضاء که صاحب نظر می باشند و یا مواردی برای ارائه دارند نیز به هیئت مدیره اعلام و تا کنون در جلسات هیئت مدیره حضور پیدا کرده ا ند.

==================================================================

سئوال: آیا زمین پروژه دردشت به نام تعاونی است؟

پاسخ: خیر, زمینهای تعاونی که شامل قطعات متفاوتی است طی مبایعه نامه از شرکت مترو خریداری شده است و اسناد زمین ها پس از پرداخت آخرین قسط که اول آذر ماه سال 97 می باشد به نام تعاونی منتقل خواهد شد. اما برای حل مشکلات احتمالی دراخذ تسهیلات از بانک گزینه های مختلف تسریع در انتقال آنان تحت بررسی است.

سئوال: موضوع زمین بنیاد شهید در بین زمین های پروژه چیست؟

پاسخ:  در بین زمین های خریداری شده قطعه ایی حدود 2000 متر متعلق به بنیاد شهید وجود دارد که جزو زمین های خریداری شده از مترو نمی باشد و برای آن دو گزینه مطرح شده است که یکی از گزینه ها خرید آن زمین با پرداخت وجه یا تهاتر با واگذاری واحد مسکونی است و دیگری عدم اشغال آن در ساخت بلوک هاست که هر کدام مشکلات و محدودیت های خاص خود را دارد که هر دوگزینه در دست بررسی است.

سئوال: کار اجرایی چه موقع شروع خواهد شد؟

پاسخ: کار اجرایی پس از اخذ مجوز های شهرداری شروع خواهد شد و زمان اخذ مجوزها که از اواسط آذر ماه 1394 شروع شده و تفکیک ملک,تشکیل پرونده در دفتر خدمات الکترونیک و بازدید در 4 مرحله از طرف شهرداری و سازمان پارک ها و فضای سبزانجام گرفته و پرونده با گزارشات مربوطه در کمیسیون ماده 7 مطرح شده است که ادامه کار جهت عودت پرونده به شهرداری با جدیت در حال پی گیری است.

سئوال: آیا اقساط را می توانیم واریزکنیم؟

پاسخ: با توجه به اینکه عملیات اجرایی متوقف شده بود لذا تعاونی تصمیم گرفت به همکاران اعلام نماید که اقساط را متوقف کنند ولی اعضایی که خودشان تمایل به واریز داشته باشند منعی برای آن وجود ندارد.

سئوال: آیا کسی که مازاد واریزی خود را برداشت می کند امتیاز آن کم می شود؟

پاسخ: خیر, امتیازکسب شده کم نمی شود. مطابق اساسنامه به ازای هر 1000000 میلیون ریال در هر روز یک امتیاز تعلق می گیرد و وقتی وجهی برداشت می شود به اندازه وجه برداشت شده تقسیم بر 1000000 ریال در هر روز امتیاز کمتر نسبت به قبل تعلق می گیرد و چون امتیازات رتبه عضو را در بین اعضا مشخص می کنند کسانی که با شرایط یکسان قبلی,وجهی برداشت نکرده اند نسبت به آنان که برداشت کرده اند از آن زمان به بعد امتیاز بیشتری گرفته و در رتبه بالاتری قرار می گیرند. و بدیهی است که امتیاز و رتبه در کلیه امور اولویت بندی تعیین کننده خواهد بود.

سئوال: آیا طرح Z تغییر یافته است؟ طرح نهایی چگونه است؟

پاسخ: بله طرح خطی Z به بلوک های منفرد تقریبا”Y شکل تغییر یافته و مشاور گزارش اول نقشه های معماری را نیز ارائه نموده است و در جلسات متعدد بررسی های فنی صورت گرفته و در حال نهایی شدن می باشد.

سئوال: از چه طریقی با تعاونی مکاتبه نماییم؟

پاسخ: فعلا به دو طریق 1- از طریق کارتابل خود در شرکت بهره برداری مکاتبه خود را تهیه و تایید و به عنوان مدیر عامل تعاونی که در حال حاضر به نام ابراهیم جهان بخش می باشد ارسال نمایید. 2- از طریق مراجعه حضوری به تعاونی و ارائه آن به دفتر تعاونی.

نکته: به منظور تسریع در اطلاع رسانی از طرف تعاونی جهت هماهنگی زمان مراجعه بعدی توصیه می شود در انتهای نامه شماره تلفن خود را قید فرمایید.

سئوال: فرایند انصراف از تعاونی چگونه است؟

پاسخ: ارائه درخواست انصراف ومشخص نمودن جایگزین از داوطلبین از لیست موجود در سایت تعاونی یا از بین سایرهمکاران حایز شرایط عضویت مطابق اساسنامه, مراجعه به محضر جنب پیتزا منصوریان و دریافت اقرارنامه از محضر, مراجعه به همراه جایگزین به دفتر تعاونی پس از تماس از طرف تعاونی,تکمیل فرم های مربوطه و تسویه حساب نهایی.

7 دیدگاه در “پرسش های متداول

  1. صابر

    باسلام واحترام، بنده جزو كساني بودم كه حق عضويت خودم را پرداخت نمودم ولي متاسفانه نتنوانستم در پروژه دردشت مشاركت نمايم حدودا” سه پيش اطلاعيه مبني براينكه كساني مشاركت ندارند جهت دريافت حق عضويت به چهارراه دردشت ساختمان تعاوني مراجعه نمايند حال سوال اينكه بنده ميتوانم در پروژه جديد (اسلامشهر) مشاركت داشته باشم يا خير؟ با تشكر صابر

    1. tm2metro نویسنده نوشته

      با سلام.تعدادی از اعضاء تعاونی که مبلغ 300.000 ریال را پرداخت نموده و جزو 200 عضو اصلی تعاونی می باشند می توانند در پروژه مذکور شرکت نمایند.جهت استعلام عضویت در تعاونی با شماره 77499069 تماس بگیرید.

  2. محسن طاهرخانی

    با سلام
    اکثر جواب ها شبیه هم بود،یا دست پیگیری است یا انجام میشود،یا وکیل حقوقی پیگیر است،تحت بررسی است،کارشناسان در حال پیگیری هستن و اینجور جواب ها
    به نظر من هیچ موضوع خوشحال کننده و نزدیک به هدفی وجود نداشت

  3. نیک فکر

    با سلام
    نظام جبران تا چه زمانی به پایان می رسد؟
    چون همینطور که عنوان کردید از اولین هزینه سال 92 شروع شده ولی زمان پایان را نگفتید

  4. نیک

    با سلام
    نظام جبران تا چه زمانی به پایان می رسد؟
    چون همینطور که عنوان کردید از اولین هزینه سال ۹۲ شروع شده ولی زمان پایان را نگفتید

    0

    1. tm2metro نویسنده نوشته

      با سلام.جدول مورد عمل فعلی برای وصول مطالبات، تا پایان دی ماه 97 می باشد. پس از وصول مطالبات و اقدام به تعیین تکلیف بستانکاران و بارگزاری اطلاعات بر روی سامانه اصلی، اطلاعات بروز خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: پوسته بدون footer.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب footer.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /home2/takbekha/public_html/tm2metro.ir/site/wp-includes/functions.php on line 4016