اطلاعیه و پاسخ به ابهامات

اطلاعیه و پاسخ به ابهامات

اعضای محترم پروژه دردشت

با سلام و عرض ادب، احتراما” پیرو پیام ارسالی در کانال تلگرام تعاونی در مورخه 1399/06/19 هیئت مدیره تعاونی لازم دانست در خصوص انتصاب اتهامات بازرس و تعدادی از اعضاء به هیئت مدیره که با برنامه قبلی و بصورت هدفمند، به دنبال عدم موفقیت و تخریب  هیئت مدیره هستند، گزارشی جامع با مدارک مستند جهت روشن شدن اذهان اعضای محترم تعاونی ارائه نماید .

اعضای محترم انتظار داریم بدون توجه به حواشی ایجاد شده به منظور حفظ سرمایه خود با در نظر گرفتن عملکرد دو ساله اخیر به هیات مدیره اعتماد نموده و به دقت گزارش و اسناد ذیل را مطالعه تا در آینده نیزفریب دروغ پردازی این افراد را نخورید.

۱- پیرو گزارشات ارایه شده، پروانه تعاونی مسکن در سال 1398 با استناد به مصوبه کمیسیون ماده 5 با تراکم ناخالص 100 هزار متر مربع صادر گردید. با توجه به درخواست مکرر اعضاء، تراکم بخش مسکونی پروانه مجتمع ایستگاهی از اوایل سال 1398 پیگیری و پروسه تغییر نقشه پس از مساعدت های شفاهی در خصوص متراژ مازاد، از اواخر آذر ماه سال 98 با الویت افزایش طبقات در دستور کار هیات مدیره قرار گرفت.

2- به منظور اخذ تراکم، طراحی سایت پلان به مشاور طرح ابلاغ و پس از بررسی سایت پلان های پیشنهادی مشاور طرح، طرح حیاط مرکزی مورد تایید قرار گرفت و دراین راستا طرح های مختلفی با رویکر حیاط مرکزی ارایه و در نهایت با در نظر گرفتن مزایا و معایب طرح نسبت به طرح پروانه صادره سال 98، سایت پلان جدید طبق اسناد و صورتجلسات پیوست نهایی و به دفتر شهردار محترم منطقه 8 ارایه گردید، ضمن پیگیری های مستمر در اوایل سال 1399  با 115هزار متر مربع ناخالص مسکونی در 9 طبقه، مشروط  به انجام اصلاحات مورد نظر شهرداری موافقت گردید.

کلیه اقدامات به منظور ایجاد ارزش افزوده برای اعضا بصورت قانونی صورت پذیرفته است و عدم اطلاع بازرس محترم از مفاد مصوبات بدلیل عدم حضور در جلسات طبق صورتجلسات پیوست (حضور در یک جلسه از چهار جلسه رسمی)می باشد.

3- آخرین اصلاحات نقشه ها انجام شده و در حال بررسی توسط شهرداری می باشد. به محض تایید به اطلاع اعضای محترم رسانده خواهد شد. نقشه ها با در نظر گرفتن تمامی شرایط و با کنترل و نظر نماینده تعاونی(مهندس معمار با تجربه و مورد تایید تمام اعضاء هیات مدیره)، نماینده سازنده(دکترای معماری) و مشاور طرح تهیه گردیده است.

بند یک صورتجلسه  مورخه  1398/11/07 

 

–  بند یک صورتجلسه  مورخه  1398/11/20

 

بند یک صورتجلسه کمیسیون مورخه  1399/03/07

 

 

نکته اینجاست : باتوجه به صورتجلسات فوق وموافقت تمام اعضای هیئت مدیره و کمیسیون معاملات در چندین جلسه ، عدم موافقت و غیبت بعضی از اعضاء در آخرین جلسه کمیسیون معاملات در تاریخ 1399/06/10 زمانیکه کلیه اقدامات به منظور ایجاد ارزش افزوده برای اعضا بصورت قانونی صورت پذیرفته است و نقشه ها در مراحل پایانی و تایید نهایی قرار دارد جای تعجب وسوال دارد .

 

 

4 – با توجه به تلاش هیئت مدیره جهت برگزاری دو مجمع برنامه ریزی شده بمنظور ارائه گزارش سالیانه و انتخاب بازرسین، برخلاف ادعای بازرس محترم تعاونی، پافشاری و پیگیری لغو مجمع توسط بازرس از تعاونی و اداره تعاون صورت گرفت که طبق مستندات پیوست نظر اداره تعاون مبنی بر برگزاری مجمع با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. لذا تا زمان اعلام لغو هرگونه اجتماعات از طرف ستاد مدیرت بحران شهر تهران، تصمیم هیئت مدیره مبنی بر برگزاری مجمع بوده است و وارونه جلوه دادن موضوع توسط افرادی در شبکه های اجتماعی تنها یک نمونه از چندین ادعا می باشد.

شایان ذکر است پاسخ ادعای تخلفات مطروحه توسط بازرس طی مکاتبات و جلسات مکرر به بازرسین داده شده است و بدلیل عدم اقناع، مقرر گردید در مجمع سالیانه بازرس موارد مد نظر را طرح و هیات مدیره پاسخگو باشد.

لذا درخواست و پافشاری بازرس جهت تعویق جلسه مجمع، به منظور طرح موضوعات بی اساس درفضای مجازی که هیات مدیره و مدیرعامل حضورندارند، در راستای تخریب و تشویش اذهان اعضای پروژه با اهداف خاص می باشد.

حال اعضای محترم، طبق اسناد ذیل خودتان قضاوت نمایید .

 

درخواست برگزاری مجمع از اداره تعاون توسط هیئت مدیره

 

پاسخ استعلام تعاونی از اداره تعاون در خصوص برگزاری مجمع در ایام شیوع کرونا

 

پاسخ اداره تعاون به درخواست بازرس در خصوص مجمع(اصل درخواست در تعاونی موجود نبوده و به اداره تعاون ارائه گردیده، ضمن اینکه در فضای مجازی و جلسه حضوری تاکید و اصرار بر لغو مجمع داشته اند)

 

5 – در خصوص ادعای بازرس مبنی بر مخالفت هیات مدیره با شرکت حسابرسی بخردیار طبق مکاتبه بازرس، طرح در هیئت مدیره و پاسخ مدیرعامل به ایشان بر اساس مستندات موجود در دفتر تعاونی ارائه گردیده است، لذا دلیل عدم انتخاب شرکت بخردیار طبق اسناد موجود و بررسی های انجام شده، وضعیت شرکت فوق و شرکت حسابرسی ژرف بین بهبودارقام، بشرح ذیل می باشد:

شرکت حسابرسی بخردیار: دارای رتبه 4 حسابرسی بوده و همچنین عملکرد این شرکت درقرارداد قبلی حسابرسی مورد تائید نبوده است.

 شرکت حسابرسی ژرف بین بهبودارقام: دارای رتبه 2 حسابرسی بوده و همچنین عملکرد این شرکت درقرارداد قبلی حسابرسی باتوجه به گزارش جامع و به موقع مورد تائید بوده است.

لذا انتخاب شرکت حسابرسی با رتبه بالاتر، عملکرد مناسب با مبلغ پیشنهادی برابر،اصولی می باشد.

6-  در گزارش سالیانه بارگزاری شده در سایت تعاونی جوابیه کلیه ادعاهای بازرس محترم داده شده است با کمی دقت در مفاد گزارش و اسناد پیوست حقایق و اهداف تخریب هیات مدیره روشن خواهد شد.

در انتها یادآور می شویم، موضوعات و مکاتبات ارسالی بازرس در فضای مجازی جز تکرار مکررات نیست و پاسخ داده شده است.

اعضای محترم: طرح بعضی مسایل در فضای مجازی به صلاح اعضای تعاونی نیست و ممکن است موانعی در فرایند کار ایجاد و در نهایت موجبات ضرر و زیان اعضا را فراهم نماید.

با مرور موارد مطروحه در شبکه های اجتماعی متوجه این موضوع خواهیم شد که مخالفین همین طرح با طرح قبلی (طرح پروانه با بلوک مجزا) نیز مخالف بودند و چندین بار به منظور اعتراض در خصوص طرح فوق به دفتر تعاونی مراجعه نمودند، لذا از اعضاء محترم درخواست می گردد گزارش هیات مدیره و اسناد و صورتجلسات ارسالی در سایت را به طور کامل مطالعه نمایند و تا برگزاری مجمع اتی صبوری نموده تا گزارش کامل و جامع از اقدامات ارایه و شفاف سازی شود.

 

در انتها یادآور می شود حواشی ایجاد شده در گذشته و حال هیچ خللی در روند جاری امور ایجاد نمی نماید و نمایندگان شما با تمام توان به پیشبرد اهداف تعاونی مشغول می باشند. هر چند این گونه کارشکنی ها باعث صرف زمان و انرژی مضاعف می باشد، اما این اطمینان داده می شود که با پشتوانه و حمایت اعضاء محترم همانند دو سال گذشته به دنبال ایجاد بیشترین ارزش افزوده برای اعضاء محترم باشیم.

4 دیدگاه در “اطلاعیه و پاسخ به ابهامات

  1. محمد نظری

    این همه تاخیر و پنهان کاری هیچ توجیهی ندارد. گزارشتان به هیچ وجه قانع کننده نمی باشد . اعتماد اعضا سلب شده است .

  2. محمد هاشمی

    با سلام.ضمن تشکر از زحمات و پی گیری های بعمل آمده،انتظار می رود با جدیت و قاطعیت پروژه را هر چه سریعتر تکمیل نموده و تحویل اعضا شود.بدیهی است اختلاف سلیقه همیشه وجود داشته و در آینده هم خواهد بود.آنچه مهم است اقدامات در چارچوب قانون باشد تا خدایی نکرده کسی زیر سئوال نرود.همه دوست دارند بهترین و زیباترین نقشه اجرا شود اما محدودیت ها را هم باید در نظر گرفت.بهرحال حواشی نباید در اراده و سرعت کار خللی وارد نماید هم پیمانکار به حق قانونی خودش برسد نه بیشتر و هم اعضا متضرر نشوند.اگر با بازنگری نقشه ها وقت هدر میرود و امکان باطل شدن پروانه وجود دارد،لاجرم همین نقشه فعلی باید اجرا گردد.شخصا از زحمات تک تک شما تشکر می کنم.قوی باشید و مصمم..

  3. حمید رحمتی

    درود؛ به عنوان هم تعاونی، انتظار دارم عزیزانی که محبت کرده و مسئولیتی قبول میکنند؛ بدون دید منفی نسبت به نظارت افرادی که وظیفه بازرسی دارند، جهت سرعت بخشی به پیشرفت امور تلاش کنند. با توجه به پاندمی کرونا، شیوه های به روز تری از برگزاری مجامع که نیازمند حضور فیزیکی نیست، معمول گردیده است.

  4. رضا حسن زاده

    دوستان عزیز هیات مدیره ! مطلب اول اینکه انتخاب حسابرس در صلاحیت شما نیست مطلب دوم اینکه بنده به عنوان بازرس وقت بارها تاکید کردم که قرارداد کامل نیست و شما شدیدا تکذیب نمودید ولی صورتجلسه هیات مدیره را که مستند ادعای خود دانستید صراحتا اقرار نمودید که در قرارداد ابهام وجود دارد این تناقض را چگونه توجیه می فرمایید؟ دروغ تا کی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *